Bliv en del af festivalprogrammet

København er hjemsted for fællesspisning og madglæde på tværs af hele byen – i hvert fald, hvis du spørger os! 

Fra 21. - 30. august 2026 dækker vi atter op til madfestivalen Copenhagen Cooking og du kan allerede nu glæde dig til 10 dage, spækket med lækre madevents i samarbejde med nogle af byens bedste, dygtigste og sjoveste madfolk.

Vi ønsker, at skabe et så alsidigt program som muligt, så vores gæster for alvor kan gå på opdagelse i Københavns mangfoldige udbud af spiseoplevelser.

Så hvis du repræsentere et spisested, et marked, en producent, en kulturinstitution, en fødevarebutik eller noget helt sjette, og du har lyst til at bidrage med gode madoplevelser i København, kan du kvit og frit byde ind med events under Copenhagen Cooking.

Alle kan tilmelde events, det eneste vi kræver er, at I har tænkt ideen godt igennem og sikret jer, at jeres events passer i én eller flere af årets kategorier. 

Er du i tvivl? Så kontakt os på hej@copenhagencooking.dk 

HVORDAN DELTAGER DU?

I 2026 gør vi det enkelt: Vi leder efter originale idéer og oplevelser, der giver gæsterne noget nyt. Hvis du har deltaget før, forventer vi derfor, at dit event har et frisk twist – det kan være en ny menu, et anderledes format, en særlig lokation eller et uventet samarbejde.

Traditionen tro vil vi hylde en helt særlig råvare og invitere en venskabsregion til København – men præcis hvilke, løfter vi først sløret for senere.

Det vigtigste for os er, at dit event bidrager til festivalens ånd: madglæde, nysgerrighed og unikke oplevelser, der skaber minder for både værter og gæster.

Den officielle tilmelding til Copenhagen Cooking 2026 åbner den 2. februar 2026. Men du er meget velkommen til allerede nu at kontakte os med idéer, tanker eller spørgsmål – vi tager gerne en tidlig dialog.

FESTIVALPLADS 19 AUG Fotograf+Alec Andreev 37 1200Px

Hvad er det gode Cooking-event?

Events på Copenhagen Cooking skal være enestående, hvilket betyder, at indholdet eller omgivelserne skal være noget, man ikke før har oplevet. Og så skal det naturligvis have et gastronomisk omdrejningspunkt.

Her kan du læse mere om det gode event, eksempler på typer af events og indslag, hvad du skal overveje og hvorfor du ikke behøver at genopfinde den dybe tallerken for at være en succes. 

Har du blot en spirende idé til et event, men er ikke sikker på, hvordan den skal bæres videre? Så tøv endelig ikke med at tage fat i os – vi hjælper dig gerne videre.

Kontakt os
MAD ACADEMY Fotograf+Alec Andreev 09 1200Px

Ting at overveje, før du tilmelder et event

At være vært eller partner på Copenhagen Cooking, skal give mening hele vejen rundt; ikke mindst økonomisk og praktisk.

Budskab
Hvad er det vigtigste, du vil kommunikere til dine gæster/deltagere/publikum? – Hold dig til et eller to skarpe budskaber​.

Mindre er (nogen gange) mere
Hvordan får du maksimal effekt uden at slå knuder på dig selv? Du behøver ikke genopfinde den dybe tallerken. Hold dig til det, du er god til og sæt baren højt, men vær realistisk omkring dine ressourcer.

Meningsfulde samarbejder
Når 2 + 2 = 5. Det kan være enormt værdifuldt at indgå
samarbejde med andre og løfte i flok. Kender du selv nogen eller skal vi sætte dig i kontakt med en god partner?

Økonomi
Lav et realistisk budget, så du er sikker på, at økonomien hænger sammen for dig – også hvis du ikke får udsolgt. Tommelfingerreglen er, at du skal være glad, hvis du sælger 80 % af dine billetter og lykkelig, hvis du sælger 100 %.

Kontakt os, hvis du har brug for sparring.

Kontakt os
DSC 2313

Inspiration

Formatet for et event til Copenhagen Cooking kan være mange: Smagning, rundvisning, workshop, middag, frokost, brunch, koncert, foodwalk, talk, debat, afternoon tea, morgenmad – you name it!

For os er det vigtigste, at gæsterne får en madoplevelse, som de sent vil glemme og det eneste krav, vi sætter til dig er, at gastronomien er i fokus og at gæsterne får et minde med hjem, og det får de blandt andet ved: 

Enestående lokationer
Her skal man tænke på, at gæsten får en spiseoplevelse et sted de normalt ikke kan komme til eller ikke forbinder med et måltid. Det kan være ude i byens skjulte rum, men det kan også være, at du som restaurant tager din menu med til nye steder eller samarbejdspartnere. 

Tidligere har vi blandt andet haft: Middag på Bispebjerg Hospital, middag på gangbroen i Lufthavnen, dessertfrokost på gaden, rundvisning og smagning i forskellige fødevareproduktioner, "spis-hjemme-hos-middage", pop up-middage i museumshaven, libanesisk mad- og vinsmagning på Frederiksberg Centrets hemmelige tagterrasse og middage langs strandkanten på tippen af Nordhavn. 

Enestående situationer
Her skal man tænke på, at vi som festival gerne vil understøtte det unikke i en vant lokation. Her kommer det enestående ved dit event til sin ret, når man for en dag kan opleve noget helt andet i jeres omgivelser. Det kan være, at du som restaurant har lyst til at sætte musik til maden eller hive jeres leverandører ind til middagen for at sætte fokus på netop deres produkter.

Psst ... Kunne du godt bruge lidt inspiration? Dyk ned i sidste års program her.

FAQ for værter

Vil du modtage velsmagende nyheder?

Tilmeld dig FOODs branchebrev. Få nyt om vores festivaler og brancheaktiviteter, og hold dig opdateret på maddanmark.

Tilmeld nyhedsbrev