For at hjælpe dig med at promovere dit event har vi lavet en tidslinje, så du nemt kan lave en kommunikationsplan. Du skal se tidslinjen som en inspiration til, hvordan du skaber den mest effektive kommunikation omkring dit event.
Vi har dog to krav, som du skal opfylde, når du er med i festivalen.

  • Du skal lave min. et opslag på hhv. Facebook og Instagram omkring din deltagelse i festivalen.
  • Du skal skifte dit coverbillede på Facebook i ugen op til festivalen.

Dit event er nu offentliggjort

Tillykke, du er en del af Copenhagen Cooking & Food Festival. Det giver dig en unik mulighed for at fortælle nye historier om dig og din virksomhed.

Lige efter offentliggørelsen

Start med at lave en Facebook-begivenhed.
Lav et opslag på Facebook, hvor du fortæller, hvorfor du er med i vores festival. Fortæl ganske kort om din event og hvorfor det er unikt. Opslaget ligger du op på både din Facebookside og begivenheden. Husk at tagge @copenhagencooking.

Nu til Instagram. Her kan du bruge et af dine egne billeder eller gå på opdagelse i vores arkiv. I opslaget skal du fortælle, hvorfor du er en del af festivalen og kort præsentere din event. Husk at tagge @copenhagencooking og bruge #copenhagencooking.

OBS: En meget effektiv måde at sælge billetter på er ved at aktivere dit netværk. Få dem til at dele din event og dine opslag.

En måned før din event

Nu er det tid til at fortælle nogle andre vinkler omkring din event. Spørg dig selv, hvad det mest interessante er og udvælg de tre sjoveste og mest spændende emner, som din event indeholder. 

Lav et opslag til Facebook hvor du folder hvert emne ud i tre selvstændige opslag. Publicer et opslag hver anden dag i denne uge. Her er det smart at bruge Facebooks planlægningsfunktion, så du kan lave alle opslag på én gang.

Gå dine billeder igennem og find en række billeder, som kan være med til at beskrive din event. Hvis du mangler gode billeder, så finder du dem her. Lav et opslag på Instagram hver anden dag i denne uge, hvor du fortæller om din event. Brug evt. samme historier, som dem du fandt til Facebook.

3 uger før din event

Tjek, hvor mange billetter du har solgt til dit event via madbillet.dk. Giv dine følgere på Facebook og Instagram en status på, at der selvfølgelig er ganske få billetter tilbage til dit event. De skal så at sige til at reagere, hvis de vil deltage i dit event. Giv dem en følelse af det er nu eller aldrig.

"Der er få billetter tilbage til XXX. Så hvis du vil være en del af XXX, så er det ved at være sidste udkald." (Link til billetsalg)

2 uger før din event

Billetsalget peaker, og her kan du med fordel udgive en video der relaterer til din event. Du kan filme forberedelserne, mens du fortæller, hvad gæsterne har i vente, hvem der er med i din event eller lave en simpel video, hvor du forklarer, hvad din event går ud på. Vær kreativ og ikke bange for at fejle. Jo mere humor, du kan inddrage, desto bedre.

Videoerne kan du både publicere på Facebook og Instagram. Lav også en story til Instagram. Hjælp til stories finder du her.

OBS: Vi sender dig et coverbillede til Facebook, som du skal benytte op til og under festivalen.

1 uge før din event

Nu skal du lave en konkurrence, hvor du sætter to billetter på højkant. Vælg om du vil lave konkurrencen på Facebook eller Instagram. I opslaget skal du ligge op til, at dine følgere skal skrive, hvem de gerne vil dele oplevelsen med. Find et eksempel her - under 4. Konkurrencer

Dagene før din event

Nu skal du vise og fortælle om forberedelserne til din event. Lav opslag med billeder af råvarerne, mennesker der forbereder, lokationen og andre ting, der gør din event unikt. Vær ikke bange for at lave flere opslag dagligt. Brug også Instagram Stories, hvor du tager følgerne med bag kulissen i optakten til din event.

Copenhagen Cooking & Food Festival starter

Festivalen er nu skudt i gang, og vi offentliggører en lanceringsvideo, som du deler på Facebook. 

Efter din event

Du laver opslag med billeder eller video fra din event på både Facebook og Instagram. Husk at tagge og takke dem, der deltog og hjalp til med din event.

Copenhagen Cooking & Food Festival slutter

Du laver et opslag på Facebook og Instagram, hvor du siger tak for denne gang og beskriver dine oplevelser med årets festival. Brug evt. billeder fra din egen event eller vores festivalbilleder, som vi deler på vores Facebook og Instagram.