Derfor skal du bruge Instagram

1/4 af danskerne bruger Instagram. Derfor er mediet en vigtig kanal i vores fælles kommunikation om Copenhagen Cooking & Food Festival. Instagram er særligt populært inden for mad, og du rammer derfor effektivt et madinteresseret publikum.
Vi bruger selv Instagram i vores promovering af festivalen. På vores Instagram har vi 11.500 følgere, som vi gør meget ud af at aktivere og levere interessant indhold til.

Vi har samlet et par gode tips, så vi sammen skaber opmærksomhed omkring dit event og sørger for at flest mulige hører om det.

 

 

Tryk på billedet for at gøre det større
Tryk på billedet for at gøre det større

1. Billedet - Læg et indbydende billede op. Instagram er et æstetisk medie, og det er derfor vigtigt at vælge det rigtige billede. Det skal være flot, beskrivende og i god opløsning.
Har du ikke det rette billede, har vi samlet en række billeder til dig, som du frit kan bruge - du finder dem i bunden af siden her.

Tryk på billedet for at gøre det større
Tryk på billedet for at gøre det større

2. Caption (billedtekst) - Teksten til dit opslag skal helst være kort og tale sammen med billedet. Den skal forklare, hvorfor du viser netop det billede, og humor er altid en god genvej til likes. Du kan evt. bruge emojis, som passer til dit billede.

Tryk på billedet for at gøre det større
Tryk på billedet for at gøre det større

3. Hashtag (#) -  Hashtags er meget vigtige for at opnå synlighed på Instagram. Vi opfordrer til, at du bruger #copenhagencooking, der er et af de mest brugte mad-hashtags i København. Derved er du sikker på at blive synlig for dem, der følger vores hashtag. Det øger synligheden og muligheden for, at folk køber en billet til dit event.
Du kan også bruge hashtags, der referer direkte til dit billede. Se eksemplet, som handler om orme, og derfor har #worms og #wormsnack. Vi anbefaler også, at du bruger mere generelle hashtags, som øger synligheden endnu mere #food #foodie #festival #foodfestival #event #copenhagen #københavn #denmark #danmark #foodography #foodiegram #foodgram #instafood #foodlover #foodpost #igfood #foodpassion #delditkbh #mitkbh #sharingcph

Tryk på billedet for at gøre det større
Tryk på billedet for at gøre det større

4. Tag - Er der andre virksomheder eller personer involveret i dit event, skal du tagge dem på billedet. Dem du tagger får en notifikation og kan derefter dele/interagere med dit billede, så du når ud til endnu flere.
Vi opfordrer dig til at tagge @copenhagencooking. Så ved vi, når du omtaler dit event, og vi kan måske reposte dit opslag.

5. Story - Instagram har endnu et effektivt middel i ærmet til at fortælle om dit event. Det hedder Instagram Story. Her kommer du ud til flere af dine følgere, og du har mulighed for at udbrede din fortælling, så folk får endnu mere lyst til at deltage. Har du mere end 10.000 følgere, kan du gøre brug af swipe-funktionen, og lede folk direkte til copenhagencooking.dk, hvor de kan købe billet til dit event.

6. Gentag - For at flest mulige bliver opmærksomme på dit event, skal du poste flere billeder og stories. Hvis du har mulighed for det, er det også en god ide at lægge videoer op, hvor du fortæller kort omkring dit event. Husk altid at bruge hashtagget #copenhagencooking og tagge copenhagencooking, når du poster på Instagram.

Tryk på billedet for at gøre det større
Tryk på billedet for at gøre det større

7. Bio - I din kontos bio (profiltekst) skal du indsætte et link til din event-side på copenhagencooking.dk. Så kan folk hurtigt og nemt købe en billet, når du kommunikerer omkring dit event.

INSTAGRAM BILLEDER TIL FRIT BRUG

Du skal bare højreklikke og trykke "gem billede som...", så downloader du billedet og kan bruge det, som du ønsker.

Billederne må kun anvendes i forbindelse med Copenhagen Cooking & Food Festival.